2022/05/04

(Sufi) Love | The Nimatullahi Sufi Order

Love | The Nimatullahi Sufi Order

Love

All human beings during their lives experience love and friendship to some extent. Human love can be classified into three basic categories according to its intensity, quality and limitations.




The first form of love is friendship based on social conventions where two people behave in accordance with the principle: "I for myself, you for yourself; we love each other, but we have no expectations of each other." This form of love is that of ordinary people, whose love relationships tend to be of this nature.

The second form of love is based on a more solid foundation, and those who live together usually experience this kind of love: "I for you, you for me; we love each other, having mutual expectations of each other." This form of love includes profound love as well as the love found within most families, involving emotional give and take on a more or less equal footing.

The third kind of love transcends all conventions based on mutual expectations, being founded on the following principle: "I am for you, you are for whoever you choose; I accept whatever you want without any expectations whatsoever."

The sufi's devotion to God and to the master of the Path exemplifies this latter form of love. This third kind of love is not based upon any constraints or conditions; the sufi who possesses this kind of love says with contentment and submission to God: "I am satisfied with whatever You want, without any expectations, and love You without any thought of reward."

The sufi's love of God involves no expectation of reward or fear of punishment, for the sufi does not have any wishes and demands. The sufi embraces and loves God's wrath as much as His grace, His hardheartedness as much as His fidelity.

Only a few sufis have managed to annihilate themselves in the Beloved through the path of such love and friendship. It is about these sufis that Rumi has said:

Everything is the Beloved,
and the lover but a veil;
The Beloved is alive,
while the lover is dead.

Thus, we see that the highest form of human love is 'sufi love'. Alas, it is a polo ball that only the most distinguished and perfected of humans are worthy of putting into play.


The Nimatullahi Sufi Order

Sufi Service Committee

Bulgarian Czech Dutch French German Georgian Persian Polish Russian

Spanish Swedish Ukrainian




[파파고 번역]


사랑

모든 인간은 일생 동안 사랑과 우정을 어느 정도 경험한다. 인간의 사랑은 그 강도와 질, 한계에 따라 세 가지 기본적인 범주로 분류될 수 있다.


사랑의 첫 번째 형태는 두 사람이 "나 자신을 위해, 당신을 위해, 우리는 서로를 사랑하지만 우리는 서로에게 아무런 기대도 하지 않는다"는 원칙에 따라 행동하는 사회적 관습에 근거한 우정입니다. 이런 형태의 사랑은 보통 사람들의 사랑으로, 그들의 사랑 관계는 이런 성질의 경향이 있다.

두 번째 형태의 사랑은 더 단단한 토대를 기반으로 하며, 함께 사는 사람들은 대개 이런 종류의 사랑을 경험한다: "나는 너를 위해, 너는 나를 위해, 우리는 서로를 사랑하며, 서로에 대한 기대를 가지고 있다." 이러한 형태의 사랑에는 깊은 사랑뿐만 아니라 대부분의 가족 안에서 발견되는 사랑이 포함되며, 다소 동등한 입장에서 감정적인 기브와 테이크를 포함한다.

세 번째 종류의 사랑은 모든 관습을 초월하며, 다음과 같은 원칙에 기초한다: "나는 당신을 위한 것이고, 당신은 당신이 선택한 누구를 위한 것입니다. 나는 당신이 원하는 것은 어떤 기대도 없이 받아들입니다."

신과 길의 주인에게 바치는 수피의 헌신은 이러한 사랑의 후자의 형태를 예시한다. 제3의 사랑은 어떠한 제약이나 조건에도 기초하지 않는다; 이런 종류의 사랑을 가진 수피는 만족하고 하나님께 복종하며 말한다: "나는 당신이 원하는 어떤 것도, 어떤 기대도 없이, 어떤 보상도 생각하지 않고 당신을 사랑합니다."

하나님에 대한 수피의 사랑은 보상이나 처벌에 대한 두려움에 대한 기대와 관련이 없는 수피에게는 소망과 요구가 없기 때문이다. 수피는 하나님의 진노를 그분의 은혜와 강개함과 더불어 그분의 충실한 것 만큼이나 사랑하노라

오직 소수의 수피족만이 그러한 사랑과 우정의 길을 통해 주님 안에서 자신을 전멸시킬 수 있었다. 루미가 말한 이 수피스에 관한 것이다.

모든 것이 사랑으로 충만하노라
베일에 싸여 있는 자들을 두고 맹세하나니
주님은 살아 계시고
애인이 죽었을 때.

그러므로 우리는 인간 사랑의 가장 높은 형태가 '수피 사랑'이라는 것을 알 수 있다. 아아, 그것은 가장 뛰어나고 완벽한 인간들만이 경기에 투입할 가치가 있는 폴로 볼이다.
===
[구글 번역]

사랑
모든 인간은 살아가면서 어느 정도 사랑과 우정을 경험합니다. 인간의 사랑은 그 강도, 질, 한계에 따라 세 가지 기본 범주로 분류할 수 있습니다.

사랑의 첫 번째 형태는 두 사람이 "나는 나를 위해, 너는 너 자신을 위해; 우리는 서로를 사랑하지만 서로에 대한 기대는 없다"는 원칙에 따라 행동하는 사회적 관습에 기반한 우정입니다. 이런 형태의 사랑은 사랑의 관계가 이런 성격의 경향이 있는 평범한 사람들의 사랑입니다.

두 번째 형태의 사랑은 보다 견고한 기반에 기반을 두고 있으며, 동거하는 사람들은 일반적으로 "나는 너에게, 너는 나를 위해, 우리는 서로를 사랑하고 서로 기대하며" 이런 종류의 사랑을 경험한다. 이러한 형태의 사랑에는 심오한 사랑뿐 아니라 대부분의 가족 내에서 발견되는 사랑이 포함되며, 감정적으로 주고받는 것과 관련하여 다소 평등합니다.

세 번째 종류의 사랑은 상호 기대에 기반한 모든 관습을 초월하며 "나는 당신을 위해, 당신은 당신이 선택한 사람을 위한 것입니다. 나는 당신이 원하는 것을 아무 기대 없이 받아들입니다."라는 원칙에 기반을 두고 있습니다.

신과 길의 주인에 대한 수피의 헌신은 이러한 사랑의 후자 형태를 잘 보여줍니다. 이 세 번째 종류의 사랑은 어떤 제약이나 조건에 근거하지 않습니다. 이런 사랑을 가진 수피는 하나님께 만족하며 "나는 당신이 원하는 것은 무엇이든 기대 없이 만족하고, 보상은 생각하지 않고 당신을 사랑합니다."라고 말합니다.

신에 대한 수피의 사랑에는 보상에 대한 기대나 처벌에 대한 두려움이 포함되지 않습니다. 왜냐하면 수피에게는 어떤 소원이나 요구도 없기 때문입니다. 수피는 하나님의 은혜만큼 하나님의 진노를, 충성도 못지않게 그의 완고함을 포용하고 사랑합니다.

소수의 수피만이 그러한 사랑과 우정의 길을 통해 Beloved에서 스스로를 소멸시켰습니다. Rumi는 이러한 수피에 대해 다음과 같이 말했습니다.

모든 것이 사랑받는
     자요, 그 연인은 베일뿐입니다.
사랑하는 사람은 살아 있고 사랑하는 사람
     은 죽었습니다.

따라서 인간 사랑의 가장 높은 형태는 '수피 사랑'임을 알 수 있다. 아아, 가장 탁월하고 완벽한 인간만이 플레이할 가치가 있는 폴로 공입니다.