2022/08/24

퀘이커 대구 공부 모임/교회(2011.9.4-) 2 : 네이버 블로그

퀘이커 대구 공부 모임/교회(2011.9.4-) 2 : 네이버 블로그

2019.5.19. 중앙교회
2019.5.26. 중앙교회
2019.6.2. 중앙교회
2019.6.9. 중앙교회
2019.6.16. 중앙교회
2019.6.23. 중앙교회
2019.6.30. 중앙교회
2019.7.7. 중앙교회
2019.7.28. 중앙교회: 하나님이 주인공이신 인생을 살자. 우리나라는 세계 4대 문명권이면서 경
제 대국이다. 하나님의 뜻대로 세계를 하나로 만드는 나라가 됐으면 한다.
2019.8.4. 중앙교회
2019.8.11. 중앙교회
2019.8.18. 중앙교회
2019.8.25. 중앙교회
2019.9.1. 중앙교회
2019.9.8. 중앙교회
2019.9.15. 중앙교회
2019.9.22. 중앙교회
2019.9.29. 중앙교회
2019.10.6. 중앙교회
2019.10.13. 중앙교회
2019.10.20. 중앙교회
2019.10.27. 중앙교회
2019.11.3. 중앙교회
2019.11.10. 중앙교회
2019.11.17. 중앙교회
2019.11.24. 중앙교회
2019.12.1. 중앙교회
2019.12.8. 중앙교회
2019.12.15. 중앙교회
2019.12.22. 중앙교회
2019.12.29. 중앙교회
2020.1.5. 중앙교회
2020.1.12. 중앙교회
Spirituality
퀘이커 대구 공부 모임/교회(2011.9.4-) 2
blechtromm
2019. 5. 19. 16:41
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2020.12.13. 중앙교회
2020.12.20. 중앙교회
2020.12.27. 중앙교회
2021.1.3. 중앙교회
2021.1.10. 중앙교회
2021.1.17. 승동교회
2021.1.24. 새문안교회
2021.1.31. 원남교회-사슴잡는 꿈을 꿨다.
2021.2.7. 영락교회
2021.2.14. 중앙감리교회
2021.2.21. 원남교회-하나님이 도와주신다.
2021.2.28. 연동교회
2021.3.7. 연동교회
2021.3.14. 연동교회
2021.3.21. 연동교회
2021.3.28. 연동교회
2021.4.4. 연동교회
2021.4.11. 연동교회
2021.4.18. 연동교회
2021.4.25. 연동교회
2021.5.2. 연동교회
2021.5.9. 연동교회
2021.5.16. 중앙교회 
2021.5.23. 중앙교회
2021.5.30. 중앙교회
2021.6.6. 중앙교회
2021.6.13. 중앙교회
2021.6.20. 중앙교회
2021.6.27. 중앙교회
2021.7.4. 중앙교회 
2021.7.11. 중앙교회
2021.7.18. 중앙교회-하나님이 주인공이신 하나님의 나라를 만들자.
2021.7.25. 중앙교회
2021.8.1. 중앙교회
2021.8.8. 중앙교회
2021.8.15. 중앙교회 
2021.8.22. 중앙교회
2021.8.29. 중앙교회
2021.9.5. 중앙교회-우리나라와 세계의 흥망은 하나님께 달려있다. 강대국 국민들을 보면 소모
적으로 정치하지않는다. 미얀마를 보면 아웅산 수치 여사같은 분께도 소리지르는 분들을 볼 수 있다. 나라가 강대국이면 나라로 인해서 득보는 일들이 많아지고 국민성으로도 생산적인 정치를 해서 이 둘이 선순환하므로 더 강대국이 된다. 우리나라는 촛불혁명으로 진정한 민주주의강국이 되어야한다. 그렇게 세계 1위가 되는 게 촛불혁명완수다. 그러기위해서는 정치권을 국익을 위한 공론의 장으로 만들어야한다. 나한테 세속성이 없다고 할 수 없겠지만 평균이하라고 생각한다. 영성으로 세속성이 0이 되어야한다. 성경1독을 하고 성경2독부터 성경해설서와 같이 봐야겠다. 촛불로서 촛불혁명에 도움이 되는 생을 살아야겠다. 
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2021.9.12. 중앙교회-지금 총선거인단수 2069588명이다! 민주당 대선 경선 3차 선거인단 모집
사이트: https://win.theminjoo.kr 에서
바로 민주당 대선 경선 선거인단 신청하고 역사를 만드는 촛불이 되자.     
2021.9.19. 중앙교회-한 사람의 구원과 나라의 구원과 세계의 구원은 예수님의 사랑으로 이뤄
진다. 촛불혁명으로 나는 예수님의 구원으로 사는 기독교인이 되어야한다. 예수님의 사랑으로
세상을 바꾸는 사람이 되어야한다.
2021.9.23. 4대째 기독교인인데 38살에 성경1독을 했다. 성경2독부터 성경해설서도 읽어야한
다. 히브리어/그리스어/라틴어성경도 다 읽어야겠다. 박애는 본질과 실존을 같게 한다. 하나님
은 사랑이시다. 사랑으로 하나님의 나라를 만들어야한다. 
2021.9.26. 중앙교회-촛불혁명으로 하나님의 나라를 만들자. 
2021.10.3. 중앙교회-예수님 사랑으로 구원받고 하나님의 세계를 만들자.
2021.10.10. 중앙교회-하나님의 나라는 마음이 만든다.
2021.10.17. 중앙교회-촛불혁명으로 우리나라와 세계가 행복하기를 기도한다. 우리가 구원받을 수 있는 대통령을 진심으로 바란다.
2021.10.24. 중앙교회-하나님의 세상을 만들자. 누가 우리나라와 세계를 진심으로 사랑하는가.
2021.10.31. 중앙교회-하나님의 세상은 마음에서 시작된다. 혁명은 결국 마음의 혁명이다. 촛불혁명으로 하나님의 세상을 만들자.
2021.11.7. 중앙교회-소통으로 지구촌을 정치선진화하자. 하나님의 세상은 소통과 공감으로 만들어진다. 
2021.11.14. 중앙교회-하나님뜻대로 살면 영생한다는 말이 무슨 말인지 조금 알 것 같다. 영육
을 하나로 사는 것이다. 세상과 영육의 하나됨으로 하나되고 하나님의 세상을 만들자.
2021.11.21. 중앙교회-21세기 민정시대는 영성으로 본질화된다. 21세기에 영성민주주의로 하
나님의 세상과 촛불혁명세상을 만들자. 
2021.11.28. 중앙교회-내 마음대로 하는 것과 우리 마음대로 하는 건 다를 수 있다. 참된 내가
되어야 우리 마음대로 된다는 생각이 들었다. 마음을 모아야 참된 내가 될 수 있을 것이다.
2021.12.5. 중앙교회-큰 나라를 만들려면 마음을 모으면 가능할 것이다. 마음을 모아서 세계를
하나의 혁명적인 강대국으로 만들자.
2021.12.12. 중앙교회-세계5대문명에서 종교가 나왔다. 세계를 건지는 건 영성과 감성과 이성
의 문명이다. 한민족의 아우름의 홍익사상은 이제 문명사적 전환기인 현재에 없어서는 안될 사상이 되었다. 소통과 상생의 영성으로 세상과 자신을 건져야한다.
2021.12.19. 중앙교회-촛불혁명으로 공동체성을 회복하고 나라다운 나라, 서로 사랑하는 나라
를 만들자. 한민족이 21세기에 홍익인간이념으로 서로 사랑하는 세계를 만들 수 있다. 
2021.12.26. 중앙교회-촛불혁명으로 모두가 하나되는 세상을 만들자. 영성과 감성과 이성으로
촛불이 하나되는 세상을 만들 것이다.
2022.1.2. 중앙교회-열린 영성과 감성, 이성으로 새로운 사상을 생각하자. 고향 대구, 경상도와
우리나라와 세계를 하나로 만드는 유심론적 경제민주주의는 마음을 통해서 영성과 감성과 이
성이 시너지효과를 일으키자는 것이다. 그러기위해서는 영성과 감성, 이성이 열려있어야하고
마음이 성령의 깃듦같이 영성과 감성. 이성에 깃들어야한다. 마음은 삶의 원천이다. 문명은 결
국 마음에서 나오는 게 아닌가. 마음이 경제이며 유심론적 경제민주주의는 마음이 경제인 민주주의다. 삶의 원천에서 민주주의로 사는 기독교인이 되어야겠다.
더불어민주당
더불어민주당 제20대 대통령후보자 선출을 위한 선거인단 모집 시스템
win.theminjoo.kr
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2022.1.9. 중앙교회-하나됨은 진화의 결과이며 역사발전의 원동력이다. 우리는 촛불혁명으로
새로운 역사를 만들고 있다. 우리나라가 세계를 선도하는 촛불혁명으로 세계사발전을 이뤄내
자.
2022.1.16. 중앙교회-문명은 영성과 감성으로 하나되며 이성으로 발전한다. 세계를 영성과 감성으로 하나로 만들며 이성으로 발전시키는 기독교인이 되어야겠다.
2022.1.23. 중앙교회-진리는 빛과 같다. 광속이 제일 빠르듯이 제일 빠르게 하나님께 다다른다.
진리실현을 위해서 문명이 존재한다. 문명을 위한 공론의 장으로 정치권을 나라와 세계에 도움이 되게 만들자. 모두를 사랑할 수 있는 사람이 되자. 사랑이 진리실현의 방식이다.
2022.1.30. 중앙교회-하나님의 나라를 만드는 것이 민주화다. 집단의 영성과 감성과 이성을 하
나로 만들면서 시너지 효과를 발생시키는 것이 정치권의 할 일이다. 하나가 되어야 모두가 한
마음으로 전체가 되고 하나님께 가까워진다. 빛을 따라잡듯이 진리를 실현하는 것이다. 전체가 되게 하는 것이 민주화고 하나님의 나라를 만드는 것이다. 사랑으로 모두가 하나인 하나님의 세계를 실현하는 기독교인이 되어야겠다. 
2022.2.6. 중앙교회-민주주의는 하나님의 나라를 만들 사람이 발전시킨다. 촛불혁명으로 우리
나라가 민주주의로 세계를 선도하게 하는 기독교인이 되어야겠다. 나는 부족하지만 전체의 하
나됨은 진리의 실현이다. 진리를 실현하는 문명이 하나님의 세상이다.
2022.2.13. 중앙교회-촛불혁명으로 삶의 의미에 대해서 한번씩 생각하게 된다. 나는 부족하지만 모두가 함께 할 때 총합적 진리인 민주주의를 실현할 수 있다. 세계를 하나로 만드는 기독교인이 되어야겠다.
2022.2.20. 중앙교회-우크라이나에서 정부군과 친러반군이 교전하고 있다. 세계평화를 해치는
푸틴 대통령은 사퇴하고 세계와 하나되는 러시아로 거듭나야한다. 21세기는 지구촌 민주주의
시대다. 세계를 하나로 만드는 세계민주주의가 가능한 시대다. 온오프라인시대이기 때문이다.
온오프라인시대에 우리는 한마음이기쉽다. 한마음이면 세계의 수많은 문제들을 빨리 해결할
수 있다. 사랑이신 하나님을 통해서 한마음으로 양극단을 하나로 만드는 진리를 실현하자. 진리는 깨달음으로 실현가능하다. 양극단은 상호신뢰로 하나된다. 참과 거짓은 서로
에게 깨달음을 준다. 서로를 믿게 하는 것은 사랑이다. 사랑으로 하나가 되면 전체가 된다. 이게카르페 디엠이다. 영원한 마음이다. 하나가 되어야 영원해진다. 현재에 충실해야 영원에 충실하다. 세계를 하나로 만들려면 우리 모두가 현재에 충실하면 된다.  
2022.2.27. 중앙교회-촛불혁명으로 우크라이나의 주권이 독재자 푸틴으로부터 지켜지기를 기
도한다. 촛불혁명으로 우리나라가 선도하는 세계는 평화로운 지구촌이다. 나라들이 상생하고
지역들이 상생하게 하는 기독교인이 되자. 교역량과 소통량이 늘면 상호의존성이 강해진다. 상호의존성이 상생실현을 훨씬 더 쉽게 한다. 상생은 서로 믿음이라는 공동체의 조건이다. 기독교인이 되어서 사랑으로도 진리를 실현하는 세계공동체를 만들자. 더불어민주당과 촛불민주주의 로 세계민주주의를 발전시키자. 
2022.3.6. 중앙교회-태어나서 제일 오랫동안 줄을 서서 투표했다. 대선투표율이 지금까지 36.
9%다. 기록적으로 높은 투표율이다. 촛불혁명에 대한 열망이 느껴진다. 더민주정부 제5기 집권 가능성이 높다. 촛불혁명으로 나라다운 나라를 만들고 세계를 선도하자. 우크라이나가 러시아를 잘 막아내고 있다. 세계의 러시아 제재로 러시아는 사면초가 상황이다. 세계공동체시대와 함께 하는 우리나라가 세계평화를 소통과 토론, 공감으로 이뤄내자.
2022.3.13. 중앙교회-우크라이나가 러시아군을 훌륭하게 막아내고 있다. 세계가 러시아를 제재하고 있다. 하나님이 돕고 계신다. 하나님의 뜻은 보통 알기 어렵다. 우리나라 대선을 보면 우리 나라보고 더 잘하라는 뜻인가. 우리나라가 세계에서 존재하는 의의는 평화에 있다고 생각한다.
우리나라가 세계의 평화를 이뤄내려면 국내가 평화로워야 한다. 잘못된 내란을 바로 잡아야 우리나라가 평화로워진다. 그래야 우리나라가 21세기에 세계를 선도할 수 있다. 국회 190석과 공수처로 바로 잡고 국내외의 평화를 우리나라가 이뤄내자.    
2022.3.20. 중앙교회-우크라이나 침략으로 러시아는 망하고 있다. 전범 푸틴은 사퇴하고 국제사법재판소에서 전범재판을 받아야한다. 미얀마의 민족민주연맹을 부활시켜서 민족민주연맹정 3 2 생각의 창문
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부가 재집권하게 해야한다. 아프가니스탄의 탈레반은 물러나고 민주정부로 민주화 하루빨리
이뤄내야한다. 소통과 공감의 촛불혁명으로 우리나라가 세계를 선도하려면 사람들과 하나되는
정치권이 되어야한다. 영성과 감성과 이성으로 촛불혁명을 완수하자.  
2022.3.27. 중앙교회-불교의 불경, 도교의 도덕경과 비교해서 스토리성을 가진 성경(민족성/국
가성이 강하고 세계평화통일성향이 제일 강하다)과 유교 경전들, 힌두교 경전들, 유대교(민족성과 국가성이 제일 강하다)의 탈무드를 포함한 경전들, 이슬람교의 코란에 기반한 나라들이 강대국이 많다. 스토리성은 소통과 공감의 조건이다. 시대를 초월하는 스토리가 사람들을 잘 통합할 수 있다. 인류의 발전은 연결성으로 인한 경제발전과 경전적 스토리성에 의한 통합으로 이뤄진다. 진리는 모든 경전들에 있고 진리의 공적인 실현이 인류를 발전시킨다.
2022.4.3. 중앙교회-나는 언제 참을 실현할 수 있을까. 하나님의 세상을 만드는 기독교인이 되
어야겠다.
2022.4.10. 중앙교회-하나님의 이 세상 지으신 뜻은 마음속에 있다. 마음이 통할 때 인류는 하
나가 되고 정치적 진리인 민주주의를 실현할 수 있다.
2022.4.17. 중앙교회-존경하는 선생님들은 먼저 거듭난 분들이시다. 선생님들을 본받아서 세계와 거듭나자.
2022.4.24. 중앙교회-삶의 의미는 참을 깨닫고 실현하는 데 있다. 그게 거듭남이다. 노력해야겠
다.
2022.5.1. 중앙교회-나는 촛불혁명과 세상에 도움이 되고 있나? 촛불혁명으로 하나님의 세상을만들자.
2022.5.8. 중앙교회-사회적 영성은 역사성으로 강화되고 공동체성을 강화시킨다. 사회적 영성
으로 세상을 바꾸는 힘은 영성이 된다. 세상을 하나님의 나라로
만드는 기독교인이 되어야겠다.
2022.5.15. 중앙교회-사람들의 마음을 하나로 만들어야 한다. 그래야 세상이 빨리 발전한다. 사
람들의 마음을 하나로 만드는 기독교인이 되어야겠다.
2022.5.22. 중앙교회-민주주의 발전으로 하나님의 나라를 만들자. 정치선진국이 됐다가 정치중진국이 된 우리나라를 촛불혁명으로 정치선진국으로 만드는 기독교인이 되어야겠다. 촛불혁명으로 세계를 하나로 만들자. 하나가 만물이다. 세계를 배워서 하나가 되자. 세계공동체가 세계
를 발전시킨다.
2022.5.29. 중앙교회-지역이 중심이 되고 촛불이 중심이 되는 세계를 만들자.
2022.6.5. 중앙교회-더불어민주당을 혁명하고 촛불혁명으로 나라다운 나라를 만들자. 세계를
하나로 만드는 기독교인이 되자.
2022.6.12. 중앙교회-자기자신을 이기면 하나님의 나라를 만들 수 있다. 예수님의 사랑으로 나
자신을 이기자.
2022.6.19. 중앙교회-국기를 보면 알 수 있듯이 우리나라나 유럽국가들이 강대국이 된 건 종교
국가로서 공동체성도 강하기 때문이다. 말이 통하지 않으면 마음이 통하지 않게 되고 돈이나
권력으로 착취하는 세상이 되기 쉽다. 지금 우리나라나 미얀마, 러시아같은 나라가 그렇다. 마
음을 하나로 만드는 건 하나님이시다. 하나님을 믿고 하나된 세상을 만들어야 21세기에 지구촌시대를 완성한다.
2022.6.26. 중앙교회-경전들을 다 읽고 세계를 하나로 만들자. 영성과 감성과 이성으로 촛불혁
명을 완수하자.
2022.7.3. 중앙교회-참되게 사는 건 매우 어렵다. 참된 마음자리를 찾는 과정은 예수님의 십자
가 사랑을 믿고 부족하나마 실현하는 데에 있다. 전체가 되는 과정이 혁명이다. 촛불혁명으로
참세상을 만들자.
2022.7.10. 중앙교회-사익으로 공익을 해치지말고 촛불혁명으로 세상의 문제들을 영성, 감성,
이성과 해결하는 기독교인이 되자. 
2022.7.17. 중앙교회-조수미님의 챔피언스를 촛불혁명가로 삼자. 촛불혁명으로 우리나라가 영
성과 감성과 이성으로 세계를 하나로 만들자. 3 2 생각의 창문
22. 8. 24. 오전 10:18 퀘이커 대구 공부 모임/교회(2011.9.4-) 2 : 네이버 블로그
https://m.blog.naver.com/blechtromm/221541322631 7/9
2022.7.24. 중앙교회-중앙교회 건너편에 담배꽁초들이 많이 떨어져있을 때가 있다. 나는 지금까지 치우지못했지만 시에서 나서서 좀 치웠으면 한다. 소통하고 공감하며 하나님의 나라와 민족과 세계를 만드는 기독교인이 되어야 한다. 예수님과 부처님과 공자님, 맹자님, 노자님, 장자님,소크라테스 선생님, 마호멧님의 제자로서 살면서 참을 실현하고 발전시켜야 한다. 참은 마음속에 있다. 믿음과 소망과 사랑이 참의 실현방식이다. 참에서 배우고 믿음과 소망과 사랑으로 실현하며 참을 발전시키자.
2022.7.31. 중앙교회-중앙교회 건너편에 담배꽁초들이 훨씬 적게 떨어져있었다. 촛불혁명으로
부족한 나부터 하나님의 나라와 민족과 세계를 만들자. 죄없으신 예수님의 십자가 사랑으로 구원받자.
2022.8.7. 중앙교회-촛불혁명으로 나의 부족함을 다시금 느낀다. 부족하나마 기독교인으로서
세상에 도움이 되는 촛불이 되어야겠다. 
2022.8.14. 중앙교회-예수님이 십자가에 못박히신 걸 생각해보면 많은 문제들도 해결할 수 있
는 마음이 생긴다. 촛불혁명은 나한테 많은 문제들을 제시하였다. 세계의 정치상황과 우리나라의 민주주의발전도가 내가 부족한 죄인이기 때문에 더디게 개선되고 있는 듯하다. 구원받았음
을 생각하며 참된 기독교인이 되어서 예수님을 통해 참을 사랑하고 실현해야겠다. 촛불혁명으
로 인해서 희망을 느낀다. 해방감도 느껴진다. 나는 하나님께 제대로 쓰여지고 있다. 그러나 부
족하다. 참으로써 나를 이겨야 한다.
2022.8.22. 중앙교회-내가 사람들을 어떻게 생각하는가와 사람들이 나를 어떻게 생각하는가는
중요하지않다는 생각이 촛불혁명을 통해서 든다. 지지율은 오르락내리락할 수 있다. 혁명은 하나님의 뜻이다. 하나님의 세계를 만드는 기독교인이 되어야 한다. 기독교인으로서 세계에 도움이 되는 촛불이 되어야 한다.





2022/08/23

Listening To The Light: Amazon.co.uk: Pym, Jim

Listening To The Light: Amazon.co.uk: Pym, Jim: 9780712670203: Books




Jim Pym
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Listening To The Light Paperback – 22 April 1999
by Jim Pym (Author)
4.5 out of 5 stars 43 ratings


Kindle Edition
£9.49
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Paperback
£2.58

Quakers have long been respected for their simplicity, integrity, truthfulness, non violence and undestanding of the need for silence. This inspirational little book explores Quaker values and shows how - even if we are not members of the Society of Friends - we can bring Quaker practices and ideals into our everyday lives and relationships with others. Including a fascinating chapter on how to use the tools of Quakerism in a business context, there is also much helpful advice on how to slow down, still the mind and 'let the heart create for us'.

Print length

192 pages

Product description

About the Author
Jim Pym was born and brought up a Roman Catholic and has had a lifelong interest in religion and spirituality. He became a Buddhist and has been coordinator for the Pure Land Buddhist Fellowship, a member of the Council of the Buddhist Society, London, the Religious Society of Friends (Quakers) and a Buddhist-Christian dialogue group. He teaches meditation and is active in leading retreats and workshops.

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Product details
Publisher ‏ : ‎ Rider; 1st Edition (22 April 1999)
Language ‏ : ‎ English
Paperback ‏ : ‎ 192 pages
ISBN-10 ‏ : ‎ 0712670203
ISBN-13 ‏ : ‎ 978-0712670203
Dimensions ‏ : ‎ 13.46 x 1.52 x 21.84 cmBest Sellers Rank: 405,699 in Books (See Top 100 in Books)55 in Quaker
2,310 in Spiritual Inspiration
4,877 in New Age Thought & PracticeCustomer reviews:
4.5 out of 5 stars 43 ratings

Jim Pym


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4.5 out of 5 stars

Top reviews from United Kingdom


Kerry O'Regan, Clerk South Australia Regional meeting

4.0 out of 5 stars A good read for both Quakers and non-QuakersReviewed in the United Kingdom on 14 December 2012
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The sub-title suggests the purpose of the book: ‘How to bring Quaker simplicity and integrity into our lives’. Jim Pym came to Quakers from Catholicism, via Buddhism, and still describes himself as ‘a Buddhist and a Quaker’ (his form of Quakerism being of the liberal, non-programmed variety). He has been a professional musician, and a publisher and seller, as well as a writer, of Quaker books. Most introductions to Quakers that I’ve read are worthy volumes but, I must say, a little dry for my taste. They tend to be very matter of fact and ‘out there’. Jim Pym ‘s personality and life experience are very much present in this introduction to Quakers and Quaker ways, and a delightfully warm and engaging presence it is.

He identifies three strands in the book - the first ‘personal and even autobiographical’, the second ‘about Quakerism and about Quakers’, the third being something of a ‘how to...’ in that ‘it suggests ways in which you may incorporate ideas into your own life’.

The ‘about Quakers’ strand deals with principles and approaches rather than the nitty gritty of practicalities, but still manages to cover a lot of ground. He talks of meeting for worship as ‘the source from which everything else springs’, and strives to give some insight into ‘what Quakers have learned and experienced over the years’, touching on the idea of ‘that of God’, the implications of ‘the abolition of the laity’, and the importance of the testimonies, as well as processes such as meeting for worship for business, worship sharing,meetings for clearness, and weddings and funerals.

The ‘how to’ strand considers how anyone, even someone who ‘might never go near a Quaker meeting’, could draw on practices of silence and careful listening, and principles such as integrity and simplicity, and integrate them into everyday life.

The book is woven through with quotes from Advices and Queries (which he identifies as ‘a potted guide guidebook to the Quaker life’) as well as from a range of important Quaker writers, and includes the whole Advices and Queries as an appendix. It also has quite an extensive bibliography (which immediately set me chasing off after a couple of volumes). It was written primarily for those new to Quakers, but this old Quaker found it a great read and will certainly be dipping into it again.

Jim Pym says that ‘viewed from the outside, Quakers give the impression of being stolid, serious, and slightly dull’. I doubt that anyone reading this book would come away with that impression. They will have gained some insight into what Quakers are on about, something of their history and current practice, as well as some practical suggestions for engaging with some Quaker principles in daily life.

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R. L. Fionda

5.0 out of 5 stars Stunningly simpleReviewed in the United Kingdom on 17 August 2020
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A stunningly simple account of Quaker life, one which I will return to. This has really opened my eyes. Thank you!

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Technoquest

5.0 out of 5 stars A good introduction to the Quaker movementReviewed in the United Kingdom on 23 February 2015
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This is a comprehensive primer for anyone interested in exploring Quaker practices, written by a knowledgable and experienced practitioner. It is clear and easy to follow, answering the questions people are most likely to have.

The Quakers' website is also very helpful and the guide 'Advices and Queries' which is included as an appendix is now available online.

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BERNIE

4.0 out of 5 stars interestingReviewed in the United Kingdom on 30 January 2018
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Great Book, very interesting would suit someone wanting to know about Quakerism.

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E. Holmans

5.0 out of 5 stars It's easy--not.Reviewed in the United Kingdom on 20 June 2014
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Simplicity as a way of life is often complicated--the shirt's from China, your daughter will die without it, whaddya do? This is a good, up-lifting book, but I just haven't found the book that speaks to my condition as a Quaker. Well, I never said I was a *good* Quaker.

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CatsAndBooks

5.0 out of 5 stars The best book on Quakerism for newcomers and outsidersReviewed in the United Kingdom on 4 December 2016
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I think this is the best book for newcomers and outsiders who want to understand the Quaker faith and principles. Clear and simple, easy to understand without being patronising, insightful and practical, written in a fluid style

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Ruthie

5.0 out of 5 stars great book for people interested in quaker approachesReviewed in the United Kingdom on 19 May 2012
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this book is very good at creating a clear picture of what the quaker faith and living the quaker way is all about.

for anyone interested in this way of life this is a really good overview/introduction to what it is all about. it is also easy to read and understand. recommended!

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M. Steinmann

5.0 out of 5 stars Five StarsReviewed in the United Kingdom on 9 March 2017
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helped me to go back to meditating ... very inspiring---I am recommending this book to friends

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Top reviews from other countries

Lanette
5.0 out of 5 stars It offers a clear insight into Quaker values and practices.Reviewed in the United States on 22 March 2013
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The book speaks clearly on Quaker worship and the practice of sitting quietly and listening for the still, small voice within. Also, it explained the Friends practice of listening, and finding the Light in others. The book is very accessible, clear and gives an excellent overview of Quaker practice.

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R. West
5.0 out of 5 stars Really fine writingReviewed in the United States on 3 July 2013
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This is certainly the best written and most completely explained writing on modern Quakers that I have read. It brings a new depth of understanding to the subject.

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Ionfacs
4.0 out of 5 stars Absolutely worth reading.Reviewed in the United States on 21 September 2014
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This book provides a solid introduction to Quaker thought. It will be helpful to anyone who wishes to know more about modern Quakers.

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Keith Little
5.0 out of 5 stars Five StarsReviewed in the United States on 30 December 2014
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Wonderful!
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Oscar R Truitt
2.0 out of 5 stars Too simplistic and "feel-good". Not really a story about ...Reviewed in the United States on 8 February 2016
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Too simplistic and "feel-good". Not really a story about Light, more a tale of optimism; something to be encouraged but not something that can be obtained by reading about someone else's world view.
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** Godless for God's Sake - Nontheism in Contemp Quakerism By 27 Quaker Nontheists: 2017

Godless for God's Sake - Nontheism in Contemporary Quakerism eBook : Boulton (editor), David, By 27 Quaker Nontheists: Amazon.com.au: Kindle Store






Godless for God's Sake - Nontheism in Contemporary Quakerism Kindle Edition
by David Boulton (editor) (Author), By 27 Quaker Nontheists (Author) Format: Kindle Edition  2017


4.1 out of 5 stars 24 ratings

Kindle $9.86
Paperback $31.65

27 Quakers from 13 Yearly Meetings in four countries tell how they combine committed membership of the Religious Society of Friends with rejection of traditional belief in a transcendent, personal and supernatural God. 

For some of these 'nontheist' Friends, 
God is no more (but no less) than a symbol of the wholly human values of 'mercy, pity, peace and love'. 

For others, the idea of God and 'God-language' has become an archaism and a stumbling-block. 

Readers who seek a faith or world-view free of supernaturalism
whether they are Friends, members of other traditions or drop-outs from old-time religion, 
will find themselves in the company of a varied group whose search for an authentic 21st century understanding of religion and spirituality has led them to declare themselves 'Godless - for God's Sake'.
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Print length  141 pages
Publisher ‏ : ‎ Dales Historical Monographs (10 July 2017)
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4.1 out of 5 stars 24 ratings

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Quaker and Naturalist Too

Os Cresson
4.5 out of 5 stars 4
Kindle Edition $4.16


Top reviews from other countries

James Pavitt
4.0 out of 5 stars A good primer
Reviewed in the United Kingdom on 21 June 2012
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As an introduction, this little book serves well. I loved the way that it reflects Quaker practice by presenting a range of viewpoints and personal stories from 27 long-serving Friends. Perhaps (and even hopefully) it will trigger discussion and understanding between those with a traditional view of God and those like me who feel that the real world as revealed by science is awe-inspiring enough without the need for the supernatural. There is so much to discuss and consider on this subject that I hope there will be more books on the same subject. Perhaps I should write one!

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Dufus
5.0 out of 5 stars There is no god
Reviewed in the United Kingdom on 26 November 2021
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No god exists apart from in the minds of humans
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Amazon Customer
5.0 out of 5 stars A wonderful eye opener on religion
Reviewed in the United Kingdom on 20 August 2013
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I have listened to Boulton speak and 
the book is for non theist Quakers another people who think for themselves
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Jay
5.0 out of 5 stars Options for Quakers Comfortable without God
Reviewed in the United States on 11 April 2019
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Thoughtful book, unfortunate title.
Includes many different viewpoints of living Quakers. 
I've attended Quaker Meetings as a closeted non-theist for 10+ years; 
aways felt my beliefs were too far outside the norm. 
After reading this book, I felt much less alone within the Quaker framework. 
I'm recommending it to my Meeting to open a discussion.

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Clandestine Library For Further Reading
5.0 out of 5 stars A Great Look at the Religious Side of Atheism
Reviewed in the United States on 23 December 2011
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This book is very unique in that 27 atheists reveal why they are still Quakers. This book may seem strange to some because it is highly probable that many will have a stigmatized "Western/European", more precisely "Christian/Theistic", understanding of both religion and secular beforehand. 

As once looks at other cultures and even domestic sociological trends, one cannot help but notice that religion, secularity, theism, and nontheism all overlap an crisscross in significant ways. This book clearly shows that to be an atheist does not mean one is irreligious or nonreligious and it offers an internal look at how 27 people harbor both nontheism and relgiion simultaneously and how they interpret both at a personal level. 

Anthropologically and linguistically, religion really has nothing to do with gods, scriptures, or things that people often imagine a "religion" must have. Anthropologists have noted that, by the numbers of societies through time, the most common form of religions has been atheism (lacking gods), not theism. 

Some enlightening anthropological comments on this can be found in Ch.1 of "Atheism and Secularity" (product link below) for more on this fact. 

Since many in the West are often taught about theistic cultures in history (Europe and Middle East), but rarely about atheistic cultures (much of Asia, Africa, Polynesia, North America, etc.), it's understandable if people "cannot" imagine religions without gods. But this is why this book is very good. It offers a realistic look at religion through the eyes of Nontheist Quakers and shows that to be an atheist does NOT equate to nonreligion or irreligion.

Current research does indicate that beliefs, behavior, and belonging are simply not congruent in individuals - meaning that what people do does not always follow in a cohesive fashion from what they believe nor do beliefs manifest into behaviors or attitudes automatically in a consistent direction (Chaves, Mark. 2010. SSSR Presidential address rain dances in the dry season: Overcoming the religious congruence fallacy. Journal for the Scientific Study of Religion 49(1):1-14). 

This applies to nontheists as well since the lines between religion and secularity are often blurred. In fact, parallels between atheism and religion are becoming more common place. For instance, the fact that atheists have created atheist communities, self identification of people as 'atheists' and attaching values to it, creating collective identities of 'atheists' in the first place as if there were common characteristics between people who lack a particular belief, organizations strictly focusing on atheism (like American Atheists and Freedom From Religion Foundation), development of atheist music (Dan Barker and his CDs), development of religious rituals like freethought weddings, funerals and even baby dedications (Greg Epstein, an atheist chaplain, does this see NPR Report called "Removing Religion from Holidays a Tall Order" 12/27/07), atheist apologetics books by atheists defending atheism, atheist evangelism like Peter Boghossian's "A Manual for Creating Atheists" that strictly promotes atheist missionary work and seeks to convert unbelievers of atheism into their fold, emergence of atheist books on atheist parenting and how to raise your children as atheists (see next paragraph), participation and membership of atheists and atheist families in religious congregations (for diverse reasons), the existence of atheist chaplains in the military and universities serving the exact same functions as religious chaplains, numerous spiritual books on humanism, legal treatments of atheism as religion in some court cases in the US, and many other social realities and manifestations seems to show that nontheism has many more dimensions than is often admitted.

Indeed many books on atheism do not seem to emphasize that "atheism" is a major category of religion (the opposite of the major category called "theism") and that both theism and atheism can be split into many subcategories and divisions - usually into specific religions like Taoism or Islam. 

Religiosity and secularity cut both ways. Let us not forget the irreligious diversity in theism such as indifferent theists, agnostic theists, and deists. Europe has a good chunk of diverse configurations such as unbelieving theists, believing atheists, and those who are just culturally, not epistemically, embraceful (i.e. "Scandinavian Paradox"). 

Also lets not forget that many atheist religions do exist (Buddhism, Taoism, Confucianism, Jainism, Church of Satan, Ethical Culture, Unitarian Universalism, Jewish Humanism, Raelianism, Scientology, other Humanist groups, etc). 

Atheist parenting books like "Parenting Beyond Belief: On Raising Ethical, Caring Kids Without Religion" and "Raising Freethinkers: A Practical Guide for Parenting Beyond Belief" offer some contact information on some of these. 

Other atheist religions can be found in The Encyclopedia of Cults, Sects, and New Religions and The Encyclopedic Sourcebook of UFO Religions

A few books have tackled religion without theism, for example, Religion Without God by Ray Billington and Religion without God by Ronald Dworkin may shed much more light on this discussion. 

Another book like Godless is Christian Atheist: Belonging without Believing which may be of interest to some. 

Raelianism offers a purely naturalistic and explicitly atheist religion which may be of interest to those wanting to learn more about diversity in atheism (fundamental texts are found in "Intelligent Design: Message from the Designers"

Britain has an interesting history with "secular religion" as well (see Varieties of Unbelief: Atheists and Agnostics in English Society, 1850-1960 ).

These 27 atheist Quakers offer much of their biographies and experiences that have lead them to stay within the Quaker tradition and how they see "religion". They are quite diverse just as theists are about these things and looking at etymology of the word "religion" would help in pinpointing how broad religion is.

 I won't spoil any details in the book, but their views are really quite open to many possibilities of understanding religion and are quite blunt about their nontheism.

Caroline Stephen - Wikipedia a writer on Quakerism

Caroline Stephen - Wikipedia

Caroline Stephen

From Wikipedia, the free encyclopedia
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Caroline Stephen
Caroline Stephen the Quaker crop.jpg
Caroline Stephen
Born
Carolina Emelia Stephen

8 December 1834
London, England
Died7 April 1909 (aged 74)
Cambridge, England
NationalityBritish
Other namesMilly Stephen
Known forPhilanthropy and writing on Quakerism
Parent(s)
RelativesVirginia Woolf (niece)

Caroline Emelia Stephen (8 December 1834 – 7 April 1909), also known as Milly Stephen, was a British philanthropist and a writer on Quakerism. Her niece was Virginia Woolf.

Life[edit]

Stephen was born on 8 December 1834 at Kensington Gore on Hyde Park Gate in London.[1] She was the daughter of the abolitionist Sir James and Jane Catherine (born Venn) Stephen. Her father was the permanent under-secretary for the colonies.[2]

Her brothers were the jurist Sir James Fitzjames Stephen and Sir Leslie Stephen (1832–1904) who was the first editor of the Dictionary of National Biography.[2] She was educated by governesses in a literary and religious home. Her home moved from London to Brighton and back to Windsor and then Wimbledon.[1] Her father retired from government work when she was a teenager and she moved again when he became a (mostly honorary) Regis history professor at Cambridge University.[2] Stephen is said to have had a love affair that ended badly in 1857.[1] According to her brother, Leslie, her lover left and died in India. However despite Leslie's expertise as a biographer there does not appear to be any corroboration for this account.[3]

Good works and becoming a Quaker[edit]

Stephen was moved to charitable works in the 1860s and she published "The Service of the Poor" in 1871[4] after discussing her hypothesis with Florence Nightingale. She also began discussions of faith with Robert Were Fox. She decided to become a Quaker and she left behind her parents' evangelical Christianity. She looked after her mother until she died when she co-founded the Metropolitan Association for Befriending Young Servants with her cousin Sara Stephen (other claims exist). In 1877 she arranged for a building for women to live in Chelsea. This was Hereford Buildings and it was located on what would become Old Church Street.[1]

In 1879 she had joined the Quakers and she had become a strong supporter of their views. In 1890 she published Quaker Strongholds which set forth her point of view and was well received as a "Quaker classic" even 100 years after publication.[3] This is despite her brother's description of the book as "another little work of hers".[3] Virginia Woolf grew up with her father calling his sister "Silly Milly" or "The Nun".[3] Her book made her the most well known female Quaker amongst those who read books. She was an anti-suffragist as she considered that the silent majority of women did not want a change to the status quo. Her point of view became slightly more popular after her death as the more militant suffragettes made it difficult for non-violent Quakers to support the popular feminist point of view.[5]

Cambridge[edit]

Stephen moved to Cambridge in 1895 where she was able to witness to students at Newnham and Girton College about the beliefs of Quakers. She was assisted at Newnham by her niece, Katharine Stephen, who was the principal of Newnham College.[1] When Virginia Woolf had a breakdown after her father died in 1904, she recovered at a friend's home and then spent time with her aunt in Cambridge.[3]

Stephen died at her home in Cambridge on 7 April 1909. She left a bequest of £2,500 to her niece Virginia Woolf. This money was credited by her niece as pivotal to her career, as it freed Woolf to be able to concentrate on thinking; the money, she said, "unveiled the sky to me"[6] (see A Room of One's Own). In 1911 Katharine Stephen published The Vision of Faith and other Essays which contained Caroline Stephen's writing.

References[edit]

  1. Jump up to:a b c d e Margaret M. Jensen, "Stephen, Caroline Emelia (1834–1909)", Oxford Dictionary of National Biography, Oxford University Press, 2004; online edn, May 2014 accessed 10 Dec 2015
  2. Jump up to:a b c A. G. L. Shaw, "Stephen, Sir James (1789–1859)", Oxford Dictionary of National Biography, Oxford University Press, 2004; online edn, Jan 2008 accessed 10 Dec 2015
  3. Jump up to:a b c d e Caroline Stephen and her niece, Virginia Woolf, Alison M. Lewis, Journal of the fellowship of the Quakers in the Arts, Issue 21, Spring 2001, Retrieved 10 December 2015
  4. ^ The Service of the Poor. An Inquiry into the Reasons for and against the Establishment of Religious Sisterhoods for charitable Purposes. London 1871. For an analysis of this work (with a focus Stephen's perception of the German deaconess' movement) see Czolkoss, Michael: „Ich sehe da manches, was dem Erfolg der Diakonissensache in England schaden könnte“ – English Ladies und die Kaiserswerther Mutterhausdiakonie im 19. Jahrhundert. In: Thomas K. Kuhn, Veronika Albrecht-Birkner (eds.): Zwischen Aufklärung und Moderne. Erweckungsbewegungen als historiographische Herausforderung (= Religion - Kultur - Gesellschaft. Studien zur Kultur- und Sozialgeschichte des Christentums in Neuzeit und Moderne, 5). Münster 2017, pp. 255-280, here pp. 269-274.
  5. ^ Thomas C. Kennedy (2001). British Quakerism, 1860-1920: The Transformation of a Religious Community. Oxford University Press. pp. 230–231. ISBN 978-0-19-827035-5.
  6. ^ A Room of One's OwnChapter Two Archived 2017-04-24 at the Wayback Machine, Virginia Woolf, Retrieved 10 December 2015

External links[edit]

Title Quaker Strongholds
Contents Introduction -- Organization -- The inner light -- Worship -- Free ministry -- Special testimonies -- Our calling -- Appendix.